lördag 20 juni 2015

Det gäller att välja var man punkar

Ibland, inte ofta men ibland känner jag faktiskt inte för att cykla. Trots finväder och planer för en tvåtimmarscykling i lugnt till medelhårt tempo kände jag idag inte någon lust att sticka ut. I vanliga fall brukar jag ignorera den känslan och dra iväg ändå och nästan alltid med positivt utfall, men den här gången stannade jag hemma.

Andreas fick cykla solo helt enkelt. Han hade lite lösa planer på att eventuellt träffa Erik på Berget eftersom han också skulle dit och köra lite backintervaller. Nu föll det sig inte riktigt så. Istället fick jag en kaffegäst mitt under pågående ogräsrensning. Erik hade haft oturen att köra punka pga krossat glas på cykelbanan strax norr om oss. Inte alla som har skickligheten att punka några sekunder från Strandbadens bästa kaffehak!

Andreas hade haft riktigt fin cykling när han tillslut kom bort från folkmassorna som drällde omkring på Berget. Han sa att det var som rena äventyrslandet på vissa ställen. Drygt 35km plockade han ihop i någons sorts härlig sweetspotblandning utan stopp, inte ens ett fotostopp. Såg den här bilden på Instagram när jag var ivägskickad att handla kvällsmat (middag). Unna sig ska man sa han!



Nu laddar vi för distans imorgon!



Hoppas på mer cykelsug då!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar