torsdag 21 maj 2015

Att inte ta ut sig, nyttigt ibland



Tillbaka till ordningen, det vill säga cyklat backar på Berget tillsammans med min ständige vapendragare! Vi njöt av två timmar gocykling utan att ta ut oss allt för mycket. Det tänker vi göra imorgon. Oftast flänger man runt utan att se mycket mer än stigen framför sig och då är det ibland nyttigt för kropp och själ att ta det lite piano och se sig om lite mer. Passade på att reka en fin, smal stig som vi inte cyklat på väldigt länge för att den varit oframkomlig på grund av nerfallna träd efter stormarna förrförra året. Nu var den fin igen, men väldigt blöt och geggig den sista biten. Sådana små, smala stigar är de allra roligaste och mysigaste att cykla tycker jag. Denna har några tekniska partier som jag ännu inte fixat men det ska jag se till att göra snart! Enda nackdelen är fästingrisken.

Fåren är nu tillbaka i hagen och jag fick såklart för mig att stanna och fota dom. Det verkade inte gillas för ett litet gäng kom snabbt närmre och den största av dom började stampa med frambenen i marken. Jag tog det som en varning och stack snabbt därifrån!

Finns det nåt som heter fårskräck?


Hårdkörning imorgon var det sagt då...
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar